reklama

Cestovanie prebúdza dušu

Keď žijete život na cestách po svete, každý deň je vďaka tomu lekcia a človek sa neustále rozvíja a rastie. Článok o osobnom pohľade, ako mi spoznávanie otvára oči, rozširuje vedomie a všetko neustále mení.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Tu je v stručnosti 10 bodov, ktoré mám na cestovaní najradšej: 

1. Sebapoznanie. Pri cestovaní má človek veľa času na premýšľanie, vnímanie nového a to umožňuje, aby spoznal aj sám seba, dostal sa k jadru a uvedomil si, kto naozaj je. Naučí vás to pochopiť, aký ste človek a čo od života naozaj chcete. Uvedomíte si, ako sa meníte pod vplyvom každodenních udalostí. Otvárajú sa oči aj myseľ a vnímanie sveta sa každý deň mení. Človeka to formuje každý deň.

2. Všetko nové. Spoznávanie svetov, o ktorých som od mala snívala a myslela si, že sú nedosiahnuteľné, sú teraz moja každodenná realita. Nič nie je nemožné, len si treba uvedomiť, že sami si všetko vytvárame. Ak chcem zmeniť život, treba veci rozhýbať. Život je príliš dlhý na to, aby sme ho prežili na jednom mieste.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

3. Plním si sny. Človek si musí uvedomiť, že život sa dá žiť taký, o akom sníva. Vďaka cestovaniu vidím, že zmeniť svoj život je oveľa jednoduhšie, ako si myslíme, len musíme opustiť svoju komfortnú zónu. Žiť podľa seba znamená konať. Nikto to neodžije za vás, ani vám nič zázračne nespadne do lona. Treba začať myslieť v širšom zmysle, trošku s nadhľadom.

4. Škola života. To, že bojujem sama za seba, každodenné malé boje ma posúvajú dopredu a robia zo mňa silnejšieho človeka, ktorý je pripravený a nič ho len tak neprekvapí. Všetko, čo mi príde do cesty ma formuje, každý človek, ktorého stretnem, je mojím učiteľom, každá situácia, a hlavne si treba uvedomiť, že tie najhoršie a najkomplikovanejšie situácie sú tie najvačšie lekcie. Učím sa zo situácii, mám otvorené oči a nebojím sa robiť chyby.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

5. Zmena. Dá sa povedať, že som už od zmeny závislá. Neustála zmena a pohyb mi dávaju zmysel žiť. Nové formy vnímania, otvorená myseľ a posúvanie osobních hraníc je to, čo mi dáva pocit, že som nažive.

6. Byť lepším človekom. Každá krajina má iné zvyky a iný štýl života a človek sa musí rýchlo prispôsobiť. Som už zvyknutá na rôznych ľudí, už je toho menej čo ma prekvapí…. Robí to z vás tolerantnú bytosť, ktorá si váži každého človeka a nič a nikoho nesúdi.

7. Som stratená. Milujem ten pocit, keď ešte len spoznávam nové miesto, keď sa v ňom môžem stratiť. Naskytujú sa nové možnosti a všetko je otvorené. Je to výborné pre vycibrenie zmyslov a tiež na zbavenie sa nezmyselného strachu. Neskor sa vždy dostaví pocit, keď sa mi lokálny život dostane pod kožu a ja sa cítim ako doma. A to je skvelý pocit.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

8. Byť otvorený. Úprimne, kedysi som bola dosť hanblivá a nechcela som sa ani baviť s cudzími ľudmi. Teraz som úplne otvorená svetu, ľuďom, každý deň sa prihováram niekomu cudziemu, rada objímam ľudí, a nikdy predtým som sa necítila spokojnejšie.

9. Vidím, čo je v živote naozaj dôležité. To, že som neustále na cestách znamená aj to, že sa musím neustále s niečím alebo s niekým lúčiť. Vážim si viac čas strávený s rodinou, pretože zas príde deň, keď sa budeme musieť rozlúčiť….Priateľstvá, ktoré držia aj napriek obrovskej vzdialenosti a tiež nové, s ľudmi z celého sveta, ktorý boli predtým cudzí a teraz je z nich časť mojej rodiny. Materiálne veci pre mňa stratili hodnotu už dávno. Nosím so sebou len to, čo je naozaj potrebné. Materiálne veci sú vačšinou len záťažou a pravdu povediac, vždy keď niečo mám (vlastním), nemožem sa dočkať, až sa toho niekde po ceste zbavím. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

10. Odvaha. Žijem svoj život podľa seba, plním si svoje sny, stávam sa človekom, akým som vždy chcela byť. Objavujem krásny svet, krajiny, o ktorých som vždy snívala, alebo o ktorých som nikdy ani nepočula. Som nezávislá a pocit slobody je nekonečný. To je odmena za odvahu cestovať a to je neopísateľný pocit. :)

https://www.instagram.com/zuzaazur/

Zuzana Hlucha

Zuzana Hlucha

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Niekoľko rokov cestujem po svete, žijem tam, kde sa mi práve páči najviac. Momentálne som už skoro rok na Hawaii. Snažím sa pomôcť a inšpirovať tých, ktorí chcú od života viac :)Fotogalérie, príbehy z ciest a tipy ako na to, nájdeš na mojej stránke - http://www.undercoverislander.comhttps://www.instagram.com/zuzaazur/ Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu